Fechar

1. Identificação
Tipo de ReferênciaArtigo em Evento (Conference Proceedings)
Sitemarte2.sid.inpe.br
Código do Detentorisadg {BR SPINPE} ibi 8JMKD3MGPCW/3DT298S
Identificador8JMKD3MGP6W34M/3PSLR3E
Repositóriosid.inpe.br/marte2/2017/10.27.12.47
Última Atualização2017:10.27.12.47.01 (UTC) banon
Repositório de Metadadossid.inpe.br/marte2/2017/10.27.12.47.01
Última Atualização dos Metadados2018:06.06.03.06.02 (UTC) administrator
ISBN978-85-17-00088-1
Rótulo61630
Chave de CitaçãoSousa:2017:UsGoEa
TítuloGeotecnologias como materiais instrucionais para o ensino fundamental II: o uso do Google Earth e do GPS na Cartografia Escolar
FormatoInternet
Ano2017
Data de Acesso27 abr. 2024
Tipo SecundárioPRE CN
Número de Arquivos1
Tamanho873 KiB
2. Contextualização
AutorSousa, Iomara Barros
Endereço de e-Mail do Autorcontatoiomara@gmail.com
EditorGherardi, Douglas Francisco Marcolino
Aragão, Luiz Eduardo Oliveira e Cruz de
Endereço de e-Maildaniela.seki@inpe.br
Nome do EventoSimpósio Brasileiro de Sensoriamento Remoto, 18 (SBSR)
Localização do EventoSantos
Data28-31 maio 2017
Editora (Publisher)Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
Cidade da EditoraSão José dos Campos
Páginas2669-2675
Título do LivroAnais
OrganizaçãoInstituto Nacional de Pesquisas Espaciais (INPE)
Histórico (UTC)2017-10-27 12:47:01 :: banon -> administrator ::
2018-06-06 03:06:02 :: administrator -> banon :: 2017
3. Conteúdo e estrutura
É a matriz ou uma cópia?é a matriz
Estágio do Conteúdoconcluido
Transferível1
ResumoTeaching Geography goes beyond location and identification of geographic phenomena, whose pedagogic proposal should allow the students to understand the organization of geographical space as a result to dialectics and contradictories relations between society and nature. This paper presents the use of Google Earth and GPS as instructionals materials to Cartography teaching, that take part of proposal activies at module I Applying news technologies to Cartography available at: <http://www.mapeandomeusrios.com.br>. Geotechnologies are potential tools for teaching and learning geography to be able to supply the lack of cartographic materials such as maps, terrestrial globe in municipality schools at São Gonçalo city. The methodology is action research, which means that students and teacher worked together in this investigation. For conclusion, students were not able to put into practice their basic knowledge of cartography, especially in the use of legends, geographical coordinates, and spatial orientation. The cartographic literacy should not be restricted to the syllabus of 7th grade classes; instead, it should consider as a language mapping to the understanding of the spatial dynamics during the whole course of elementary and high school. All geography-based activities should mean to give students a better understanding of their geographical space, in such a way that they may be able to build meaningful ions from their own reality, that is, from their own living place.
ÁreaSRE
TipoEducação
Arranjo 1urlib.net > BDMCI > Fonds > SBSR > SBSR 18 > Geotecnologias como materiais...
Arranjo 2urlib.net > BDMCI > Fonds > Produção anterior à 2021 > DIDSR > SBSR 18 > Geotecnologias como materiais...
Arranjo 3Projeto Memória 60... > Livros e livros editados > SBSR 18 > Geotecnologias como materiais...
Conteúdo da Pasta docacessar
Conteúdo da Pasta sourcenão têm arquivos
Conteúdo da Pasta agreementnão têm arquivos
4. Condições de acesso e uso
URL dos dadoshttp://urlib.net/ibi/8JMKD3MGP6W34M/3PSLR3E
URL dos dados zipadoshttp://urlib.net/zip/8JMKD3MGP6W34M/3PSLR3E
Idiomapt
Arquivo Alvo61630.pdf
Grupo de Usuáriosbanon
Visibilidadeshown
5. Fontes relacionadas
Repositório Espelhourlib.net/www/2011/03.29.20.55
Unidades Imediatamente Superiores8JMKD3MGP6W34M/3PMFNUS
Lista de Itens Citandosid.inpe.br/marte2/2017/09.25.14.55 3
Acervo Hospedeirodpi.inpe.br/marte2/2013/05.17.15.03.06
6. Notas
Campos Vaziosaffiliation archivingpolicy archivist callnumber contenttype copyholder copyright creatorhistory descriptionlevel dissemination documentstage doi edition group issn keywords lineage mark nextedition notes numberofvolumes orcid parameterlist parentrepositories previousedition previouslowerunit progress project readergroup readpermission resumeid rightsholder schedulinginformation secondarydate secondarykey secondarymark serieseditor session shorttitle sponsor subject tertiarymark tertiarytype url versiontype volume
7. Controle da descrição
e-Mail (login)banon
atualizar 


Fechar